20 Μαΐου, 2026

Ένα ταξίδι γνώσης και πολιτισμού στη Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλαμάτας

Στο πλαίσιο του προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιείται στο σχολείο μας από την εκπαιδευτικό γαλλικής γλώσσας κα. Φωτεινή Παπαδημητροπούλου, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς κα. Ρούλα Τσοπελάκου και κα. Ευγενία Βαμβάκα, διευθύντρια και υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 19ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας πραγματοποίησαν μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στη Λαϊκή Βιβλιοθήκη της πόλης μας.

Βασικός στόχος της δράσης ήταν η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, η εξοικείωση των μαθητών με τους χώρους γνώσης και πολιτισμού, αλλά και η ανάπτυξη της ιστορικής και αισθητικής τους παιδείας μέσα από βιωματικές εμπειρίες.

Η επίσκεψη αποτέλεσε για τα παιδιά ένα αληθινό ταξίδι ανακάλυψης. Οι αμέτρητοι τίτλοι βιβλίων, οι παλιές και σπάνιες εκδόσεις, καθώς και η επαφή με σημαντικά ιστορικά τεκμήρια προκάλεσαν τον θαυμασμό και το ενδιαφέρον των μαθητών. Ιδιαίτερη εντύπωση δημιούργησε η παρουσίαση σπάνιων βιβλίων, όπως τα άπαντα του Πλάτωνα, έκδοση του 1543, που φιλοξενείται στη βιβλιοθήκη.

Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε και η επίσκεψη στην αίθουσα «Μαρία Κάλλας», όπου οι μαθητές γνώρισαν προσωπικά αντικείμενα της μεγάλης Ελληνίδας σοπράνο, συνδέοντας την ιστορία, τη μουσική και τον πολιτισμό με έναν άμεσο και βιωματικό τρόπο. Παράλληλα, η περιήγηση στην έκθεση ζωγραφικής έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα γύρω από την τέχνη και τη δημιουργία.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την παρακολούθηση τρισδιάστατου αφιερώματος στην Ελληνική Επανάσταση, ενισχύοντας τη σύνδεση της γνώσης με τη σύγχρονη τεχνολογία και την εκπαιδευτική εμπειρία.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Παναγιώτη Φουρναράκη, πρόεδρο της Λαϊκής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας, τις κυρίες Μαρία Κασιδάκη και Σταυρούλα Μπάκα για τη φιλοξενία και την ξενάγηση, καθώς και τον κ. Γιώργο Ηλιόπουλο, πρόεδρο της έκθεσης «Μαρία Κάλλας», για την πολύτιμη συμβολή του καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης.

Οι εμπειρίες, οι εικόνες και τα συναισθήματα που αποκόμισαν οι μαθητές μας επιβεβαίωσαν πως η γνώση γίνεται πιο ουσιαστική όταν συνδέεται με την ανακάλυψη, τη συμμετοχή και τον πολιτισμό.

Συμμετοχή του σχολείου μας στο 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια το σχολείο μας συμμετείχε στο 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 17 Μαΐου, το πρωί, στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας. Τη διοργάνωση είχε το Πειραματικό Σχολείο Καλαμάτας, το οποίο αξίζει θερμά συγχαρητήρια για την άρτια οργάνωση και την όμορφη αυτή πολιτιστική πρωτοβουλία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς της Θεσσαλίας, μεταφέροντας στο κοινό τον πλούτο της ελληνικής παράδοσης, τη ζωντάνια και τη λεβεντιά των τοπικών μας χορών. Με ενθουσιασμό, υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα, τα παιδιά απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκομένων.

Στόχος τέτοιων διοργανώσεων είναι η διατήρηση και η διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, η γνωριμία των παιδιών με τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας, αλλά και η ανάπτυξη αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός και η δημιουργική έκφραση. Παράλληλα, μέσα από τη συμμετοχή τους, οι μαθητές ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και καλλιεργούν την αγάπη για την παράδοση και τον πολιτισμό.

Καθοριστική για την εξαιρετική παρουσία του σχολείου μας υπήρξε η συμβολή του δασκάλου Φυσικής Αγωγής, ο οποίος με μεθοδικότητα, αφοσίωση και αγάπη για την παράδοση προετοίμασε τους μαθητές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η άψογη εμφάνιση των παιδιών αποτέλεσε αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους.